"Форми і методи роботи з батьками” Ділова гра з елементами тренінгу
І. Організаційний момент. Учасники гри сідають у замктуте коло.
IІ. Оголошення теми та мети засідання.
ІІІ. Вітання. Учасники по колу називають своє ім’я та коротко кажуть про свої очікування.
ІV. Прийняття правил.
V. "Мозковий штурм” І у батьків і у школі в центрі уваги дитина. Яку ж виховну мету ставлять перед собою вчителі, яку - батьки?
/на дошці ЗВР (заступник директора з виховної роботи) записує все, що говорять групи "батьків” та "вчителів”/ Мета Вчителі Батьки ... ... ...
... ... ... ЗВР: Отже, мета щодо виховання дітей і у батьків, і у дітей однакова.Чи можна вирішити всі завдання окремо? Щоб виховати дитину такою, як ми хочемо, потрібно організувати творчу співпрацю вчителів, учнів, батьків у навчальено-виховному процесі. Співпрацю школи і батьків може організувати вчитель. Це наш прямий обов’язок в роботі з батьками. У батьків здебільшого немає педагогічної освіти. Наше завдання надати їм необхідні знання, поради в плані виховання дітей.
/представлення тематики батьківського всеобучу згідно вікових особливостей дітей/
VІ. Робота в групах. 1) об’єднання в групи; розподіл обов’язків. 2) виконання завдань групами /10 хв./ - Основні етапи/напрямки роботи/ з батьками +демонстрація таблиці - Методи вивчення сім’ї +демонстрація таблиці +демонстрація додатків – анкети, тести… по вивченню сім’ї - Форми роботи з батьками +демонстрація таблиці - Тематика батьківських зборів згідно вікових особливостей дітей ( 1-4, 5-8, 9-11 кл.) +демонстрація таблиць 3) Пропозиція придумати анти-правила щодо роботи з батьками +демонстрація таблиці "Якщо ти хочеш, щоб батьки НЕ прийшли на батьківські збори, то…”
VІІ. Рухалка "Пересадки” ЗВР: Ви всі – батьки. Якщо вас стосуються мої слова – робіть те, що я вам скажу. Встаньте і сядьте на вільні стільці ті, - у кого є діти; - у кого погана дитина; - кому дитина хоч раз завдавала прикрощів; - хто любить свою дитину більше, ніж кого-небудь і що-небудь у світі. +демонстрація плакату "Моя дитина – найкраща” (мати, батько).
ЗВР: Чи згодні ви з таким твердженням? Виходячи із цього і потрібно будувати свою роботу з батьками, пам’ятаючи, що б дитина не зробила, якою вона б не була, для батьків вона – найкраща.
VІІІ. Робота в групах /20 хв./ Вибрати тематику батьківських зборів, розробити їх проведення, представити за планом: - форма проведення; - тема; - мета; - вікові групи; - обладнання; - запрошені; - план проведення
ІХ. Огляд методичної літератури по роботі з батьками.
Х. Заключний етап. Враження від засідання. Результати очікувань.