Мета заняття. Формування вмінь виконувати пиляння фанери лобзиком; закріплення знань про пиляння деревини. Розвивати точність, окомір. Виховувати акуратність, виконавчу дисципліну, творче ставлення до праці.
Тип заняття: формування практичних вмінь та навичок.
План заняття. І. Організаційна частина. ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів. ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності. ІV. Повідомлення теми, мети, завдань заняття. V. Практична робота. VI. Підсумок уроку.
Хід заняття. І. Організаційна частина. - перевірка присутніх; - призначення чергових.
ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу (методом бесіди з’ясовують питання): 1.Поясніть будову і призначення столярної ножівки. 2.Наведіть приклади столярних інструментів? 3..Яку форму зуба мають всі різальні інструменти? 4.Чим різняться ножівки для поперечного і поздовжнього пиляння? 5.Перелічіть правила безпечної роботи під час пиляння.
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності. На цьому уроці ми продовжимо з вами оволодівати уміннями працювати з ручним інструментом для обробки фанери – лобзиком. Завдяки цьому ви зможете виготовляти не лише кухонну дошку але й багато інших цікавих іграшок з фанери.
ІV. Повідомлення теми, мети, завдань заняття: - намалювати орнаментну композицію; - вміти виконувати етапи і правила пиляння лобзиком; - випиляти орнаментну композицію.
V. Практична робота. Завдання. 1.Випиляти лобзиком. Вступний інструктаж До початку роботи методом розповіді або інтерактивною вправою «Броунівський рух» ознайомити учнів з наступним матеріалом: столярні вироби, особливо з фанери, що мають криволінійні обриси, неможливо випиляти столярною ножівкою, як це є у нашому випадку з кухонною дошкою. У таких випадках користуються лобзиком. Він складається з металевої рамки 3 і станка з ручкою. На станку є два затискачі – верхній 2 і нижній 4, в яких зубчиками до низу кріпиться пилочка 1. У ході демонстрації звернути увагу учнів на такі моменти: • лобзик беруть за ручку правою рукою; • пересувати лобзик потрібно повільно; • заготовку, яку пиляють, міцно притискують лівою рукою до підставки; • на згинах контуру фанеру повільно повертають, не припиняючи руху в пропилі; • коли пилочка займе потрібний напрям, можна пиляти далі по лінії. Поточний інструктаж Під час роботи звертати увагу учнів на те, щоб: • лобзик тримати перпендикулярно до заготовки; • під час роботи сидіти прямо; • станок лобзика повинен рухатись на рівні плеча працюючого; • пиляти рівномірно, не натискаючи сильно на пилочку, щоб вона не зламалась; • тиск на пилочку може бути таким, як на олівець під час малювання; • через кожні 3-5 хв робити перерву для того, щоб пилочка охолола. Заключний інструктаж: • знову звернути увагу дітей на дотримання правил безпеки (повторюють учні методом «незакінчене речення» - кожен по черзі завершує речення: «Під час роботи необхідно…»); • перевірка виконаного завдання; • визначення найкращого виробу. VІІ. Підсумок заняття. 1 Рефлексія 1. Що робили на уроці? Що вдалося найкраще? 2. Над якими уміннями ще необхідно працювати? 2 Прибирання робочого місця.