Мета заняття. Формування вмінь виконувати оздоблення лакуванням та фарбуванням дерев’яних виробів. Виховувати акуратність та організованість.
Об’єкт навчальної праці: кухонна поличка (дошка), власний виріб.
Обладнання. Пензлі, баночка, лак або фарба, підкладна дошка, наждачний папір.
Тип заняття. Формування практичних вмінь та навичок.
Орієнтовний план проведення заняття. І.Організаційна частина ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду гуртківців ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності IV. Повідомлення теми, мети, завдань заняття V. Практична робота VI. Підсумок заняття
Хід заняття І.Організаційна частина. – Перевірка присутніх. – Призначення чергових. – Перевірка черговими наявності необхідних матеріалів.
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду гуртківців (методом «мікрофон» з’ясовують питання): 1. Які ви знаєте види оздоблення? 2. Якими фарбами користуються під час оздоблення виробів? 3. З якою метою фарбують столярні вироби?
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності. Лакування чи фарбування виробу надзвичайно необхідна частина в технології виготовлення будь-якого виробу. Сьогодні ми з вами будемо підготовлювати виріб до покриття лаком, а на наступному занятті лакувати (фарбувати) виріб. Набуті знання та досвід роботи стане вам у нагоді під час ремонтних робіт в домашньому господарстві.
IV. Повідомлення теми, мети, завдань заняття. Керівник записує на дошці тему заняття, повідомляє навчальні завдання: - підготовити виріб до покриття лаком;
V. Практична робота. Підготовка виробу до покриття лаком. Первинне лакування виробу.
Вступний інструктаж Пояснити послідовність виконання роботи: • на підкладну дошку поставити виріб і баночку з лаком; • пензлем нанести шар лаку на внутрішню, а потім на зовнішню поверхню виробу; • після просушування нанести ще один шар лаку й поставити деталь для остаточного сушіння • покласти пензель у баночку з водою і прибрати робоче місце, вимити руки з милом.
Поточний інструктаж (методом демонстрації з поясненням) • звернути увагу учнів на те, що рух пензля повинен бути спрямований від середини виробу до його країв, а не навпаки: • акцентувати увагу гуртківців: неможна наносити занадто великий шар лаку (фарби) – він повинен триматись на поверхні виробу, а не збігати із стінок виробу цівкою. • Заключний інструктаж: • демонстрація кращих робіт; • недоліки допущені в роботі та шляхи їх усунення. VI. Підсумок заняття. Рефлексія (методами спільного обговорення): 1. Що ми робили на гуртку? 2.Що нового ви дізналися на гуртку? 3.Чи досягли очікуваних результатів? Що саме вдалося зробити?