Холминський Будинок творчості дітей та юнацтва!
Меню сайту












Вчителям


Категорії розділу
Розробки [50]
Сценарії [18]

Міні-чат

Наше опитування
До чиїх порад Ви прислухаєтеся перш за все?
Всього відповідей: 355

Статистика

Зараз на сайті: 1
Никає просто так: 1
Працює: 0

Головна » Статті » Розробки

Напрямки виховання старшокласників (1-частина)

 Напрямки виховання старшокласників  

 

    Формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, (бажання працювати задля розквіту держави, готовності її захищати. Учням старшого шкільного віку притаманне громадсько-державне усвідомлення. Соціально зріліші учні старших класів переживають процес кристалізації і шліфування громадянськості, почуття господаря держави, патріота, що відповідає за свої політичні вчинки, оцінює їх через призму інтересів держави. Громадянсько-державний рівень становлення національної свідомості передбачає також турботливе ставлення до національно-культурних  цінностей  інших  народів.  У виховній  роботі  зі старшокласниками використовуються такі форми, як вечір, вогник, КВК та ін.

   Вечори: "Україно, мій духмяний дивосвіт, через терни йшла до волі стільки літ", Україно! Ти моя молитва!", в яких звучить тема України, її стражденної долі.

Священному материнському образові, єдності матері і дитини присвячений вечір "Сива ластівко, ясне сонечко...".

   Вогник "Батько і мати—два серця гарячих, що нам дають надію й тепло". Вечір-реквієм "Вечірній стогін над могилами, яких так багато на нашій і на чужій землі".

"П'є журавка воду"—вечір, присвячений солдатським вдовам. Вогник "Калина з маминої пісні".

   Вечір-вогник " І рушник вишиваний на щастя, на долю дала...".

Конференції на тему козацтва і історії рідного краю "Згадайте праведних гетьманів. Де їх могили ?"(Т.Г.Шевченко), "Козацька республіка", "Український патріотизм як стан душі українця" (за творами М. В. Гоголя "Тарас бульба", романом П. Куліша "Чорна рада").

   Оформлення виставки-експозиції "Козацька символіка".

   Музичні вітальні "Таємниця козацького танцю "Гопак"", "Історія козаччини в музичних творах".

   Вечори "Легенда поетеса Маруся Чурай", "Наша дума, наша пісня, не вмре, не загине...".

   Вікторина на тему козацтва.

   КВК "Любимо ми Україну, знаємо пісню її солов'їну". Класна година "Вони були українками" (Маруся Богуславка, Настя Лісовська ).

Класна година "На щастя, на долю, на чорнії брови"—український віночок в обрядах.

   Вечір "Без верби та калини нема України".

   Класна година "Мово, колиско моя!»  Диспут, дискусії на теми: "Людина і Всесвіт", "Про що розповідають календарі", "Антична міфологія та українська культура", "Слов'янська і християнська міфологія".

   Конференції, присвячені видатним українським ученим (математик М. Остроградський, кібернетик М. Глушков, фізик Л. Ландау, геохімік В. Вернадський, учень в галузі електрозварювання Є. і Б. Патони, авіаконструктор О. Антонов, конструктори в галузі ракетобудування Ю. Кондратюк, С. Корольов, лікарі М. Амосов, М. Коломійченко, фізіолог О. Богомолець, мікробіолог Л. Заболотний).

   Літературні вітальні, присвячені українським поетам і письменникам. (Рейн - ринг, вікторини, конкурси, КВК за творами класиків української літератури.

   Музичні вітальні "Українські народні музичні інструменти", "Троїсті музики", кобзарі, лірники, бандуристи.

   Відвідання концертів Державного ансамблю танцю ім. М. Вірського, сучасних фольклорних ансамблів і хорів.

   Класні години, присвячені композиторам нашого краю (М. Березовський, А. Ведель, Д. Бортнянський, О. Гулак-Артемовський, М. Лисенко, М. Леонтович та ін.).

Вечір "Народні співаки України" (С. Крушельницька, О. Петрусенкота ін.).

   "Український вертеп" — театралізовано-музична вистава.

   Театралізовані вистави "Українські заручини", "Українське весілля", присвячені народним традиціям сватання дівчини та обряду українського весілля з включенням уривків з творів класиків української літератури "Кайдашева сім'я",    "Конотопська відьма", "Сватання на Гончарівці".

   Українські вечорниці: театралізовані дійства.

   Свято Івана Купала.

Театралізована вистава, присвячена лікарським рослинам "Чар-зілля".

"Стара кав'ярня" — вогник, присвячений українській національній кухні.

Частина старшокласників залюбки бере участь у роботі драматичних гуртків, що так сприяє вихованню любові до рідної мови. Вистави стають справжнім святом у школі.

   Літературно-музичні композиції на тему "Без мови нашої, юначе, й народу нашого нема", багатющий матеріал для проведення яких знаходимо у професійних журналах, зустрічі з письменниками, влаштування вечорів авторської української пісні чи відкриті засідання літературної студії — це та робота, безпосередніми учасниками якої є старшокласники.

   Вони також охоче проводять вечорниці, козацькі свята і розваги, готують різдвяні вечори. Все це відіграє велику роль у розвитку культури мовлення.

   Старшокласники продовжують вивчення Конституції України, основних документів Генеральної Асамблеї ООН про права людини, читають лекції і проводять бесіди на теми "Дисципліна —свобода чи необхідність", "Дисципліна і самодисципліна".

   Старшокласники пропагують правила для учнів, показують зразки дисциплінованості, проводять бесіди на теми "Походження держави і права", "Держава та особа", "Громадянином бути зобов'язаний", "Чи все в житті стосується тебе?", вечори "Право І мораль", "Наш закон", "Громадянин України", стежать за публікаціями важливих нормативних актів, роблять огляди журналу "Людина і закон", випускають бюлетень "Ти і закон", проводять тижні, декади, місячники пропаганди основ юридичних знань, готують стенди з питань права.

   Учні вивчають історію символів нашої держави, а також символи-герби історичних, географічних зон України. Знайомляться з символами, що пов'язані з козацтвом, Запорозькою Січчю, гетьманщиною. Вивчають народну символіку, що має велике значення в етнізації юнаків, формуванні у них історичної пам'яті, свідомості Завдяки етнічним символам (берегиня, обереги пам'яті, калина, верба тощо) у свідомості виникають дорогі серцю кожного українця образи дитинства, рідного краю, батьківської оселі, родинного вогнища.

   Утвердження принципів загальнолюдської моралі. У 10— 11-х класах учні поглиблюють уявлення про загальнолюдські цінності, засвоюють поняття народної моралі, основні етичні категорії. Готують і проводять конференції, лекції, диспути

 

   "Етика наука про мораль", "Моральний ідеал і його місце в житті людини", "Моральні якості, особливості їх вияву у різних сферах діяльності людини", "Природа і зміст морального вибору", "Моральна мотивація", "Про віру, культуру, освіту".

   Аналізують конкретні факти і явища повсякденного життя. Беруть участь у походах, експедиціях, організують виставки, пишуть реферати, твори "Духовні скарби народу. Найстрашніші втрати — духовні", "І чужого навчайтесь, і свого не цурайтесь", 'Мистецтво жити гідно. В чому воно полягає?".

   Знайомляться зі змістом моральних норм, аналізують життя у колективі, прояви дружби і товаришування, взаємодопомоги, традицій. Переглядають і обговорюють спектаклі, фільми. Цьому сприяють диспути, конференції на теми "Думка колективу чи особистості", "Закон товариства", класна година "Що таке совість?", сюжетно-рольові ігри "Соціодрама", "Презентація світу", диспути "Я і клас", "Ти і ми".»

   Старшокласники пізнають суть громадської ї соціальної відповідальності, гуманізму, проводячи бесіди і диспути на теми "Обов'язок. Відповідальність. Совість", "Паління і алкоголь — то лише особиста справа?", "Пиття не доводить до пуття".

   Учні свідомо виконують вимоги Статуту школи і Правила поведінки для учнів, проводять бесіди, конференції, диспути на теми "Мій обов'язок —навчання", "Якби я був директором", "Захист моделі сучасної школи", "Школа—наш дім, ми в ньому господарі»

   Застосовують суть єдності внутрішньої і зовнішньої культури, норми і правила культури спілкування з природою і людьми, готують матеріали і проводять читацькі конференції, диспути, дискусії, "бій ораторів", "рольове обговорення", "обмін думками" на теми "Багатство нашої душі" (культура спілкування, ввічливість, уважність, щедрість, гідність тощо), "Конфліктна ситуація: народження істини, а не загострення стосунків", "Естетика поведінки та етикет", "Інтелігентна людини. Яка вона?", "У чому краса людини?", "Взаєморозуміння. На чому воно грунтується?", практичні заняття на теми "Ви сказали "Добрий день!"", "До вас прийшли гості", "День народження".

   Учні стежать за своїм зовнішнім виглядом, проводять лекції, бесіди, диспути, практичні заняття на теми "Про смак і моду", "Час, смак, стиль", "Косметика: ворог чи друг?", "Модель сучасної шкільної форми", "По одягу зустрічають...".

Підлітки пропагують норми культури поведінки серед молодших школярів і підлітків, беруть участь в організації і проведенні вечорів відпочинку, дискотек, організації вільного відпочинку, спілкування, розширюють свої знання про самовиховання моральних якостей. Дискутують на теми: "Ким бути і яким бути", проводять сюжетно-рольові ігри, практичні заняття на тему "Культура особистості, її здатність до самовдосконалення".

   Учні розвивають і поглиблюють почуття дружби, товариськості між юнаками і дівчатами, будують їх на благородстві, моральній чистоті, вчаться поважати честь і гідність кожного, виявляти чутливість і делікатність, беруть активну участь в підготовці і проведенні диспутів, бесід на теми "Моральні основи взаємин юнаків і дівчат", "Товаришування, дружба, кохання", "Культура поведінки закоханих", "Еволюція сімейних відносин", "Моральні основи сім'ї", "Готовність до шлюбу", проводять сюжетно-рольову гру "Молода сім'я".

   Підлітки усвідомлюють духовний зв'язок поколінь, проявляють повагу до родини, роду, вивчають родовід, національні релігійні традиції, обряди, родинні свята. Проводять свято "Руки матінки моєї", "І на тім рушникові...", конференцію "Гілки мого родоводу", "Свято бабусі", практичні заняття і сюжетно-рольові ігри на теми внутрішньо-сімейного спілкування, організовують "круглий стіл" з батьками, прес-конференції "Духовні зв'язки поколінь", "Традиції моєї сім'ї", "Проблеми взаєморозуміння в сім'ї".

   Продовжують статеву освіту. Беруть участь у бесідах, лекціях "Культура інтимних стосунків", "Дівчина. Дівчинка. Жінка", "Хлопчик. Юнак. Чоловік", "Профілактика вагітності", "Венеричні захворювання", "Відповідальність за сексуальні злочини", прес-конференціях, бесідах за "круглим столом" "До нас прийшов лікар", "Зустріч з юристом", "Відповідальність і вік".

   Формування творчої працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря. Учні 9—11-х класів продовжують знайомство з трудовим законодавством країни, головними засадами промислового та сільськогосподарського виробництва, принципами раціонального планування економіки, трудовими традиціями українського народу. Під час вивчення основ наук і трудового навчання школярі застосовують необхідні для праці політехнічні знання, набувають умінь і навичок. Учні знайомляться з досягненнями новітніх технологій, засобами підвищення продуктивності праці, оволодіють засадами НОП і загальною культурою виробництва. Вчаться технологічного мислення, а також розбирати креслення схеми. Навичок технічного моделювання вони здобувають у гуртках і секціях радіоелектроніки, автоматики, технічної кібернетики, картинга-, авіа-, судо-, автомоделювання тощо. Школярі читають технічну і науково-популярну літературу, беруть участь у змаганнях з технічної творчості та виставках моделей, проводять технічні вікторини, зустрічі, вечори. Учні самостійно чергують по школі: розподіляють чергових на пости, складають графіки чергування, а також ретельно стежать за їх виконанням. Старші школярі допомагають молодшим в організації і проведенні колективних трудових справ, керують технічними гуртками, беруть участь у клубах юних техніків. Одночасно беруть активну участь у веденні домашнього господарства, доглядають і виховують молодших братів і сестер.

   За допомогою дорослих юнаки і дівчата організовують у школі та на підприємствах зустрічі з представниками різних професій, збирають інформацію щодо перспектив розвитку і потреб народного господарства у кадрах, оформляють куточки профорієнтації та виставки "Все про професії", стенди з інформацією про різні навчальні заклади. Беруть участь у бесідах із представниками навчальних закладів, відвідують їх у день "відкритих дверей". Разом з батьками та вчителями обговорюють перспективу праці з обраного фаху, вчаться тверезо оцінювати свої потреби і здібності, поглиблюють спеціальні знання.

Триває економічне виховання. Школярі дбають про збереження та примноження народного майна, охороняють рідну природу. Вони керують гуртками молодших школярів, навчаючи їх зберігати шкільне майно, підручники, обладнання, інструмент тощо. Очолюють "зелені" та "блакитні" патрулі, що охороняють ліси, парки, сквери, водоймища. Організовують рейди за економікою матеріалів, сировини, електроенергії, складають план благоустрою школи, пришкільні садиби і беруть участь у його реалізації.

   Забезпечення високої художньо-естетичної культури особистості. Старшокласники продовжують вивчення основ естетики і мистецтвознавства. Поглиблюють знання про мистецтво, естетичний смак і ідеал. Спостерігають красу природи, свої враження передають у творах "Без верби і калини нема України", "Хата моя, біла хата", "Квіти у віночку України".

   Глибше пізнають перлини національного мистецтва. Проводять літературні вечори на теми "Не погасне зоря" (пам'яті В. Симоненка), "Осінні мелодії" (В. Сосюра), "Народе мій, до тебе я ще вернусь..." (пам'яті Василя Стуса), "Безсмертним духом скрипаля" (знайомство з творчістю Ліни Костенко); музичні вечори: "Духовні твори Леонтовича", "Творчість В. Івасюка", "Творчість О. Білаша", вечори класичної музики.

   Слухають лекції "Сучасна зарубіжна музика, література, поезія", відвідують концерти, організовують і проводять диспути "Музика сучасна і класична", "Чи розуміємо ми оперу?", "Театру моєму житті", "Чи потрібні.нам музеї, виставки?".

Знайомляться і беруть участь в обрядових святах, народних іграх "Купальські вогні", "Купальські ігри", "Зелені свята", "За різдвяним столом", "Ритуал на іменини", "Колядки і щедрівки".

   Беруть участь у театралізованих виставах, присвячених народним традиціям сватання дівчини, весілля: "Українське весілля", "Весільне гільце", "На рушничок стали". При їх підготовці використовують репродукції картин українських художників "Одягають вінок" Т. Шевченка, "Старости" К. Трутовського, "Весільний викуп" Т. Яблонської.

  Учаться будувати своє життя, побут, дозвілля за законами краси.

"Поставлю хату", "Моя світлиця" — знайомство з господарськими приміщеннями, оспівування хати в українських народних піснях. "Вечорниці", "На вулиці скрипка грає", "Ой, вийду я на вулицю" —гуляння молоді, проведення дозвілля.

Підлітки розширюють і поглиблюють знання у фольклорних експедиціях "Кобзарська дума", "Взяв би я бандуру" (вивчення літературної спадщини, знайомство з ремеслами, забудовою українських поселень).

   Проводять свята народного танцю, української пісні, вишиванки. Беруть участь в охороні і відродженні пам'ятників, музейних заповідників, парків.

   Формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою. Екологічна освіта учнів 10—11-х класів відзначається вищим рівнем науковості та узагальнення. Крім навчального курсу "Загальна біологія", старшокласники вивчають дисципліни "Екологія", "Валеологія". Навчальна та позаурочна робота, діяльність в наукових товариствах, гуртках, екологічному музеї, факультативах, участь в екологічних акціях, пропагандистських заходах сприяє зміцненню екологічного світогляду юнацтва, свідомому розумінню законів і зв'язків у природі, оволодінню практичними вміннями і навичками збереження і поліпшення навколишнього середовища, передбаченню можливих наслідків діяльності людини, формуванню творчого підходу до розв'язання проблем екології та усвідомлення принципу єдності історії людини та історії суспільства, того, що природа є першоосновою творення людини. Пропаганді природоохоронних ідей і морально-естетичних норм і правил, естетичних почуттів сприяють екологічні КВК, прес-конференції, наукові та читацькі конференції, рольові ігри ("Місто майстрів", «Депутати", "Що? Де? Коли?", "Екологічний ринг" та ін.), вечори "Дзвони Чорнобиля", «Зелений дивосвіт», "Екологічні проблеми України", екологічні агітбригади і рейди перевірки, фотовиставки на екологічну тематику, зустрічі з ученими, письменниками, поетами, художниками, майстрами декоративно-прикладного мистецтва тощо.

Категорія: Розробки | Додав: dvovuk (24.02.2009) | Автор: Вовик E W
Переглядів: 13589 | Рейтинг: 2.8/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
.

Форма входу
Логін:
Пароль:

Пошук

.



Обін WebMoney WMZ, WMR, WME, WMU, WMB.
Віддасте:
Одержите:

Телепрограма





    Каталог сайтів України

    talschool-music

    GTA - улюблена гра українською

    Світ українського! Українське кіно, музика, кліпи та програми.

    Аніме та манґа українською


    Малеча - ресурс для сучасних батьків

     Мистецька сторінка - Новини мистецтва, Статті про мистецтво, Галерея . Рейтинг, голосування.Розміщення робіт на сайті безкоштовне.

    Портал Українців Одещини

    Національна спілка кобзарів України

    kazka.in.ua - Українська казка


    Дитячі Будинки України

    Пошукова система підприємств

     Вконтакті - білий безкоштовний український каталог сайтів та веб-сторінок!

    Дошка безкоштовних оголошень України,Каталог сайтів,Каталог фірм,організацій та підприємств,Форум,Новини

    Sjogodni.org.ua | СЬОГОДНІ в історії | вагомі ПОДІЇ історії, ВІДКРИТТЯ, видатні люди, море цікавостей...

    Хутір - Своє Село

    Життя завжди цікаве...

    Наші дітки

    Rambler's Top100

    www.rbdut.at.ua

    Корюківка Альянс3000

    Рибинська ЗОШ І-ІІІст.




Copyright MyCorp © 2024