Загальні правила поведінки під час навчально - виховного процесу. Обставини та причини найбільш характерних нещасних випадків, що сталися в навчальних закладах.
Безпека життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу в закладі ґрунтується на свідомому і сумлінному виконанні правил. Основні види життєдіяльності в закладі освіти - це праця, навчання, гра, творчість. Під час знаходження в навчальному закладі потрібно усвідомлювати наслідки своїх дій, щоб не створити небезпечну ситуацію, виробивши відчуття особистої безпеки та безпеки оточуючих; розуміти те, що безпека, перш за все, залежить від кожної людини, її ставлення до навколишнього середовища та інших людей. У процесі навчання учні оволодівають різними виробничими професіями, їх залучають до суспільно корисної, продуктивної праці.
Усі учасники навчально – виховного процесу при зарахуванні до закладу освіти і в процесі здобуття освіти проходять інструктаж (навчання) з питань безпеки життєдіяльності, надання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків, правильних дій при виникненні надзвичайної ситуації, правил дорожнього руху.
Учні, вихованці закладу освіти зобов’язані :
· Виконувати вимоги з безпеки життєдіяльності, передбачені відповідними правилами та інструкціями, дотримуватися дисципліни, навчатися сумлінно;
· Берегти обладнання, інвентар, матеріали, навчальні посібники тощо, бережливо ставитися до майна школи;
· Сумлінно дотримуватись правил особистої гігієни і санітарних норм на місці праці;
· Виконувати лише ту роботу, яку доручив учитель, керівник;
· Не входити до навчального кабінету без дозволу вчителя;
· Не підходити до відкритих вікон, починаючи з ІІ поверху;
· Не бігати в класах, коридорах навчального закладу під час навчально-виховного процесу;
· Не підходити близько до внутрішніх балконів та не перехилятися через них, не спускатися перилами сходів;
· Не допускати грубощів, образ, застосуванні протиправних дій у вирішенні конфліктних ситуацій до оточуючих;
· Не приносити до школи небезпечні предмети (ріжучі, колючі, вибухові, вогненебезпечні предмети, газові балончики, петарди та інше);
· Не палити;
· Під час проведення уроків не покидати навчальний кабінет;
· Не виносити зі школи матеріальні цінності;
· Співпрацювати з адміністрацією навчального закладу щодо створення безпечних умов для навчання (повідомляти про всі недоліки, які можуть призвести до небезпеки життєдіяльності під час навчально-виховного процесу.
Як приймати відповідальні рішення?
Завжди намагатися діяти під час навчально-виховного процесу так, щоб не викликало неприємних почуттів у вас та інших людей:
· Перш ніж щось зробити чи сказати, оцінити наслідки своєї поведінки за допомогою почуттів;
· Для цього уявити, як розвиваються події і які виникнуть почуття у вас і оточуючих (вчителів, адміністрації навчального закладу, учнів);
· Якщо ці почуття неприємні, такий варіант поведінки неприйнятий, виберіть інший;
· Якщо ці почуття приємні, цей варіант прийнятий.
Обставинами та причинами найбільш характерних нещасних випадків, що сталися в навчальних закладах за останні роки є:
Травмування внаслідок протиправних дій інших осіб (бійки між учнями під час перерв у коридорах, на вулиці)
· Невиконання учнями, вихованцями правил безпеки під час проведення занять з фізичної культури і спорту в спортивному залі та на майданчику;
· Невиконання школярами вимог інструкцій з безпеки життєдіяльності (біг по коридорах під час перерв, дитячі пустощі під час прийому їжі в їдальні). Виконання вимог інструкцій, нормативних актів з безпеки життєдіяльності, правил безпечної роботи під час навчально-виховного процесу, співпраця з адміністрацією навчального закладу щодо створення безпечних умов для навчання є запорукою безпеки вас і оточуючих .
|