Холминський Будинок творчості дітей та юнацтва!
Меню сайту












Вчителям


Категорії розділу
Новини Будинку творчості [14]
Все цікаве, що відбувається в Холминському Будинку творчості.
Новини [65]
Все цікаве, що відбувається в нашому селищі.

Міні-чат

Наше опитування
Хто Ви? Відвідувач нашого сайту.
Всього відповідей: 629

Статистика

Зараз на сайті: 1
Никає просто так: 1
Працює: 0

Головна » 2010 » Серпень » 31 » Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої і позашкільної освіти у 2009-2010 навчальному році та завдання на 2010-2011 навчальний
23:18
Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої і позашкільної освіти у 2009-2010 навчальному році та завдання на 2010-2011 навчальний
   У 2009-2010 навчальному році, підсумки якого підводимо, навчально-виховні заклади працювали стабільно, основна увага була спрямована на досягнення трьох основних стратегічних цілей — розширення доступності, піднесення якості та забезпечення ефективності освіти.
   Свідченням уваги до проблем освітньої галузі є проголошений Президентом України на державному рівні 2011 рік — роком освіти та інформаційного суспільства. 
   У Законі України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти», який нещодавно ухвалено Верховною Радою України, визначені основні напрями організації навчально-виховного процесу. 
   У зазначеному вище законі передбачається, що діти 5 років обов’язково здобуватимуть дошкільну освіту, що дасть можливість підготувати дітей до школи, краще адаптуватись у колективі, і мова йде не про примус, а про зобов’язання батьків віддавати дітей на навчання до дошкільних установ. У ст. 9 цього закону зазначено, що діти можуть здобувати дошкільну освіту в дошкільних навчальних закладах чи у своїй родині за допомогою фізичних осіб, учителів. 
   Позитивним напрацюванням у цьому плані є робота груп з підготовки дітей до шкільного навчання, організованих при загальноосвітніх навчальних закладах сільської місцевості. Ці групи відвідувало 98 малят п’ятирічного віку. Крім того, на базі Корюківського і Холминського позашкільних навчальних закладів працювали гуртки «Школярик», у яких підготовкою до школи було охоплено 50 дітей. 
   У районі функціонує 8 дошкільних навчальних закладів, суспільним дошкільним вихованням охоплено 567 дітей, що складає 43,8%, по області — 58,2%. Існує суттєва розбіжність між наданням освітніх послуг для дітей міста і села. Так, у місті дошкільні навчальні заклади відвідує 60 % дітей дошкільного віку, а в сільській місцевості — 20%.
   Не залишаються поза увагою і дошкільнята, які потребують корекції фізичного розвитку. Для задоволення потреб таких дітей працюють дві групи компенсуючого типу для дітей з вадами мови на базі міських дошкільних навчальних закладів та група для дітей з вадами зору в Корюківському дошкільному закладі №1 «Дельфін». 
   Високий рівень освітніх послуг забезпечують Корюківські дошкільні навчальні заклади №1 «Дельфін» та №4 «Веселка». 
   Поряд із позитивними зрушеннями, у дошкільній освіті існує ряд проблем. Недостатнім залишається охоплення дітей дошкільною освітою.
   Тільки у 5 сільських населених пунктах є дошкільні навчальні заклади. З об’єктивних причин призупинено роботи з відкриття дошкільного закладу в с. Козилівка. 
   Відділу освіти спільно з органами місцевого самоврядування необхідно вжити заходів щодо збільшення охоплення дітей дошкільною освітою, (поставлено завдання до 75%), використовуючи різноманітні форми виховання, приведення мережі закладів відповідно до потреб населення, відкриття дошкільних навчальних закладів з короткотривалим перебуванням на території ряду сільських рад району. 
   У непростих умовах функціонує впродовж останніх років мережа загальноосвітніх навчальних закладів району. Її реформування вимагає системного і зваженого підходу через суттєве зменшення учнівських контингентів. 
   У 2009-2010 н.р. у районі функціонувало 23 загальноосвітні навчальні заклади, у яких навчалося 3118 учнів. 
   За останні 5 років контингент учнів зменшився на 965 дітей (щороку майже на 200), середня наповнюваність класів-комплектів за цей же період зменшилась із 17,9 до 16,6 (обл. — 16,7). 
   Незважаючи на збільшення народжуваності (у 2009 році народилося на 33 малят більше, ніж у 2008) тенденція зменшення учнівського контингенту триває. 
   У 2009-2010 н.р. у 8 загальноосвітніх закладах відсутні повні 20 класів. Такі школи мають труднощі з організацією навчально-виховного процесу, навчальні предмети викладає вчитель не за фахом, запроваджена індивідуальна форма навчання не є ефективною. 
   10 загальноосвітніх шкіл є малочисельними (43%). Це обумовлює додаткові навантаження на бюджет. Так, вартість утримання одного учня у Будянській, Шишківській загальноосвітніх школах учетверо вища, ніж у Корюківській міській №1. Розрахунковий показник Міністерства фінансів України у 2009 році на одного учня склав 4755 грн, а середня вартість утримання по району — 5495 грн. Тому питання оптимізації мережі загальноосвітніх шкіл району стоїть надзвичайно гостро. Фінансування не даватиме результатів, якщо не проводити структурну реформу галузі. Розроблено план оптимізації мережі до 2012 року, але здійснити його без розуміння і підтримки сільських територіальних громад не можливо. 
   Змагання йде не за кількість шкіл, а за якість освіти. Ми приходимо до того, що тільки якісна школа може дати дитині знання, які роблять її конкурентноспроможною. На жаль, це не може зробити школа, яка не має комплектного класу. 
   Час зрозуміти, що майбутнє не за індивідуальною формою навчання, а за новітніми технологіями навчального процесу, які можливо запровадити лише у сучасних модернізованих школах. 
   Основне протиріччя теперішньої системи освіти полягає у відсутності можливостей надання високоякісних освітніх послуг на рівні кожної школи, і малочисельної сільської зокрема. Зрозуміло, що учень у такому закладі практично позбавлений можливості вибирати профіль. 
   Відтак зростає потреба у функціонуванні мережі опорних навчальних закладів, які є центрами освітніх округів. 
   З метою кооперації загальноосвітніх навчальних закладів району для більш ефективного використання матеріально-технічних, кадрових, фінансових і управлінських ресурсів, забезпечення доступності та якості надання освітніх послуг затверджено мережу освітніх округів із центрами в опорних школах. Ними є Корюківська ЗОШ І-ІІІ ст. №1, Холминська, Наумівська, Перелюбська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів. 
   Реалізація діяльності освітніх округів у повному обсязі можлива за умови забезпечення підвозом учнів сільської місцевості до місць навчання і додому. 
   Регулярний підвіз у 2009-2010 н.р. було організовано 12 автобусами для 465 учнів, які проживають за межею пішохідної доступності (99,4 %), по області — 97,5 %.
   Занепокоєння викликає той факт, що 7 автобусів перебувають в експлуатації понад 10 років та не завжди відповідають технічним вимогам.
   Підвищеного контролю потребують і питання обслуговування транспорту, дотримання правил безпеки під час перевезення дітей. На сьогодні відсутня база для ремонту автобусів, супровід дітей здійснюється на засадах добровільності і безоплатності. Стан сільських доріг, по яких курсують шкільні автобуси, потребує покращення. 
   Одним із шляхів поліпшення якості освіти є запровадження профільного навчання у старшій школі. 
   У 2009-2010 н.р. функціонувало 12 профільних класів, у яких навчалось 307 старшокласників (72%, обл. — 82%), 26 класів з поглибленим вивченням предметів, охоплено 459 учнів (14,7%, обл.— 15,7%).
   Бурхливу реакцію громадськості викликало запровадження нового 11-річного терміну здобуття повної загальної середньої освіти, але це не означає повернення, зупинку реформ, йдеться про можливість здобуття професійної освіти в школі. 
   Актуальною в забезпеченні профілізації старшої школи залишається роль міжшкільного навчально-виробничого комбінату, на базі якого функціонують групи технологічного профілю, що забезпечують допрофесійну і професійну підготовку та професійну орієнтацію учнів. 
   В організації профільного навчання старшої школи є ряд проблем, перш за все —– питання матеріально-технічного забезпечення шкільних кабінетів, стан облаштування яких не дає можливості виконувати в повному обсязі навчальні програми, відсутність відповідних підручників та програмно-методичного забезпечення. На 1 вересня підручники для 10 класу так і не надійдуть, слід користуватися їх електронними варіантами. 
   У 2009-2010 н.р. на належному рівні проведено державну підсумкову атестацію як форму контролю за відповідністю освітнього рівня випускників загальноосвітніх навчальних закладів. Здійснено випуск 475 учнів 9 класу та 296 учнів 11 класу. Свідоцтво з відзнакою отримали 23 випускники основної школи. 26 претендентів на нагородження золотою і срібною медалями підтвердили свої знання та отримали нагороди за високі досягнення у навчанні. 
   У той же час перевіркою управління освіти і науки виявлено, що в деяких роботах претендентів на медалі Рибинської, Перелюбської шкіл та Корюківської гімназії допущено певні недоліки, які стосуються як рівня написання цих робіт, так і рівня їх перевірки вчителями. 
   Хоча 8,8% цьогорічних випускників (по області всього 6%), нагороджено золотими і срібними медалями, але район не має вагомих здобутків в інтелектуальних змаганнях різних рівнів. Тож педагогічним колективам загальноосвітніх навчальних закладів слід об’єктивніше підходити до оцінювання навчальних досягнень учнів. 
   У центрі уваги освіти завжди є обдаровані діти. 
  Традиційно 12 обдарованим дітям, переможцям обласних та Всеукраїнських конкурсів, олімпіад з базових дисциплін і 25 дітям-сиротам, дітям-інвалідам та дітям, позбавлених батьківського піклування, які навчалися на 7-12 балів, було вручено стипендії Корюківської райдержадміністрації та районної ради на загальну суму 7 тис. грн. 
   Крім того, випускниця Корюківської ЗОШ І-ІІІст. №1 Каракуца Марія, переможець обласної олімпіади з біології, отримує обласну стипендію. 
   466 учнів навчальних закладів району взяли участь в районному етапі Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін. 
   Найкращі результати показали учні Корюківської гімназії, міських шкіл №1 та №4, Холминської та Сядринської загальноосвітніх шкіл. 
   Низький рівень знань показали учасники олімпіад з фізики, основ інформатики. 
   Погіршилися результати участі школярів у ІІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін. Команда школярів району в цьому навчальному році посіла лише 12-е місце, виборовши 8 дипломів. 
   Причинами такого стану є недостатня робота вчителів з обдарованими дітьми, неефективність використання варіативних годин навчального плану, слабка матеріальна база для проведення практичних занять та експериментів. 
   Недостатньо організована робота в навчальних закладах району щодо залучення обдарованих дітей до дослідницьких робіт Малої академії наук України. У цьому напрямку працюють тільки педагогічні та учнівські колективи Корюківської гімназії і міської школи №1. За останні 3 роки кількість учасників конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт зменшилась з 5 до 1, дипломів — жодного. 
   Безумовно, однією з найбільш резонансних подій в освітянській галузі і цього року стало зовнішнє незалежне оцінювання. 
   На базі міських шкіл № 1 та № 4 у період з 2 по 18 червня працювали міжрайонні пункти тестування, де зовнішнє незалежне оцінювання проходили всі бажаючі вступити у 2010 році до вищих навчальних закладів з Корюківського, Щорського, Семенівського та Новгород-Сіверського районів.
   Усього в районі було проведено тестування з 4 предметів (українська мова і література, історія України, математика, біологія), на які повинні були прибути 2979 осіб. Узяли участь у тестуванні 2670 чоловік, що становить 89,6 % (обласний показник — 89 %). У районі зовнішнє незалежне оцінювання було проведено на високому рівні. Хочеться подякувати відповідальним за пункти тестування (Лізіній Л.О., Гайовому О.М., Матвієнко Н.А.), їхнім помічникам, усім педагогічним працівникам, які були задіяні до проведення зовнішнього незалежного оцінювання. Саме завдяки їхнім чітким діям і відповідальному ставленню робота пунктів тестування була організована таким чином, що не надійшло жодної скарги чи апеляції. 
   Якісна освіта — це і належна інформатизація і комп’ютеризація загальноосвітніх навчальних закладів. 
   У закладах освіти району працює 282 одиниці комп’ютерної техніки, обладнано 19 комп’ютерних класів. Комп’ютерні класи 5 навчальних закладів підключені до мережі Інтернет за допомогою телефонної лінії, ще 7 — через мобільний зв’язок. 
   Важливим показником забезпеченості навчально-виховного процесу комп’ютерною технікою є кількість учнів на один комп’ютер. По загальноосвітніх навчальних закладах району вона складає 12 учнів на 1 комп’ютер, по області — 16, по Україні — 25. 
   Продовжується реалізація програми з ефективного впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес «Інтел. Навчання для майбутнього». Усього 150 педагогічних працівників пройшли навчання за даною програмою, що становить 37 % від загальної кількості вчителів. 
   Частина персональних комп’ютерів є застарілими і не відповідають вимогам сучасних потужних програм. Сповільнює процес ефективного впровадження інформаційних технологій недостатня кількість мультимедійних комплексів, яких є два тільки у міській школі №1. 
   Турбує те, що не в усіх навчальних закладах основи інформатики викладають фахівці, а через це учні не можуть отримати ґрунтовні знання. 
   Комп’ютерну техніку доцільно використовувати не тільки на уроках інформатики, а і при вивченні інших предметів, і в управлінській, господарській роботі навчальних закладів. 
   Перед освітою стоїть завдання виховувати громадян, які люблять свій народ, свою Батьківщину — Україну, мають людську гідність, гуманістичну мораль. 
   Педагогічними колективами здійснюється комплекс заходів, щодо організації цілісного виховного процесу в закладах освіти, спрямованого на забезпечення життєдіяльності учнівських колективів, розвиток особистості, тісну співпрацю з батьківським комітетом та громадськістю. 
   Раціональне планування, скоординованість усіх дій, що забезпечують цілісність та ефективність виховної роботи, відслідковується в Корюківській гімназії, Перелюбській, Сядринській, Козилівській загальноосвітніх школах. 
   Пріоритетом виховного процесу є формування у дітей високих моральних якостей, профілактика поширення негативних звичок і проявів у поведінці. 
   Викликає тривогу ситуація в підлітковому середовищі району. Кількість неповнолітніх учасників злочинів у порівнянні з відповідним періодом минулого року збільшилась з 4 до 5, що є свідченням не досить ефективного впливу на ситуацію, на внутрішкільному обліку перебуває 41 учень. Усі підлітки «групи ризику» залучені до участі у фізкультурно-спортивних, технічних, творчих гуртках, об’єднаннях за інтересами. 
   Впроваджуються в практику сучасні технології виховної роботи. У навчальних закладах району працюють 7 педагогів-тренерів за методикою «рівний-рівному» та 2 — за проективною методикою «Діалог». 
   Система виховної роботи з попередження правопорушень серед неповнолітніх потребує утримання в полі зору всіх дітей з неблагополучних сімей та дітей, схильних до правопорушень. Це вимагає концентрації зусиль педколективів, дирекції закладів, перш за все психологів та соціальних педагогів. 
   Слід зазначити, що психологічна служба району за останні 5 років значно розширилася. У 2009-2010 н.р. чисельність працівників психологічної служби системи освіти нараховувала 10 практичних психологів і 3 соціальних педагоги, відповідно 41% та 25% від потреби. 
   Проблема в тому, що лише у Корюківській №1 та Холминській загальноосвітніх школах є повні ставки, у решті ж шкіл — 0,5 чи 0,25 ставки працівників психологічної служби. У 2010-2011 н.р. ще 6 шкіл матимуть соціальних педагогів, чисельність практичних психологів збільшиться на 2 фахівців. 
   Особливу увагу необхідно звернути на забезпечення психологічним супроводом сільських малочисельних шкіл, надавати дієву практичну допомогу у вирішенні складних ситуацій, вживати конкретних заходів щодо недопущення поширення негативних проявів серед учнівської молоді. 
   Останнім часом спостерігається загальне поширення такого явища як соціальне сирітство, зумовлене ухиленням або відстороненням батьків від виконання своїх обов’язків щодо неповнолітньої дитини. Тому предметом особливої уваги і турботи є поліпшення соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, створення умов для життєдіяльності осіб з обмеженими можливостями. 
   У закладах освіти району навчалось і виховувалось 74 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 52 дітей з обмеженими фізичними можливостями. З метою забезпечення безперешкодного доступу дітей-інвалідів до якісної освіти, для 8 з них було організовано індивідуальне навчання на дому за окремими навчальними планами. 

По-новому треба дивитися сьогодні на позашкільну освіту.

Збережено мережу позашкільних навчальних закладів району. У гуртках Корюківського центру дитячої та юнацької творчості, Холминського будинку творчості дітей та юнацтва свої навички та вміння розвивали 1105 (35,4 %) учнів (обл. – 37,9 %), у тому числі 195 — на базі сільських шкіл, що становить 17,6 % (обл.. – 19,6 %).

Наслідком раціонального розподілу годин гурткової роботи є результати вихованців Корюківського центру дитячої та юнацької творчості в обласних конкурсах та змаганнях, а вокальній групі «Тріумф» (кер. Колухонова Світлана Григорівна) присвоєно звання «Зразковий колектив».

Однією з важливих складових фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи з підростаючим поколінням є діяльність дитячо-юнацької спортивної школи, у 24 групах якої займається 314 дітей (10% від загального контингенту учнів).

Вагомі успіхи вихованці спортивної школи мають як на обласному, так і на всеукраїнському рівнях.

Завдання педагогів, батьків — виховувати у дітей відповідальне ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих, формувати позитивне ставлення учнів до занять фізичною культурою.

З цією метою щорічно проводиться районна Спартакіада школярів, у якій цього року І місце серед загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів зайняла команда Холминської загальноосвітньої школи, а серед загальноосвітніх шкіл І-ІІ ступенів третій рік поспіль — команда Будянської школи.

У формуванні фізичного, психічного та соціального здоров’я школярів значну роль відіграють заняття у секціях і гуртках фізкультурно-оздоровчого спрямування. Усього в загальноосвітніх закладах відкрито 18 гуртків, які відвідувало 288 учнів.

Разом з тим, за наслідками медичних оглядів лише 15% учнів виявились здоровими. Отже, виходячи із реалій навчально-виховного процесу з фізичного виховання в урочний та в позаурочний час та стану здоров’я дітей, потребує удосконалення система медичного контролю та щорічних медичних оглядів школярів. З метою постійного контролю за станом здоров’я школярів, посада медичного працівника повинна бути в кожному навчальному закладі.
Негативно впливає на організацію позакласної фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи стан матеріально-технічної бази. Не вистачає спортінвентаря, у ряді шкіл району відсутні спортивні зали, що несприятливо впливає на проведення уроків фізичної культури.


Актуальним для кожного навчального закладу є створення безпечних умов організації навчально-виховного процесу.

На жаль, протягом минулого навчального року отримали травми під час навчально-виховного процесу 12 дітей, 4 з них — на уроках фізкультури, 2 — під час перебування в оздоровчих закладах.

Зазначена ситуація стану травматизму обумовлена низкою причин, серед яких є незнання і нехтування школярами правил безпечної поведінки, формальна організація проведення інструктажів з техніки безпеки.

Необхідною умовою збереження здоров’я дітей є організація повноцінного харчування. Рівень забезпеченості учнів 1-11 класів харчуванням становить 90,8 % (обл. — 79,8%).

Стовідсотково харчуванням забезпечено школярів у Сахутівській, Прибинській, Козилівській загальноосвітніх школах.

Відповідно до ст.5 Закону України «Про охорону дитинства» за рахунок коштів місцевого бюджету організовано харчування всіх учнів початкової ланки, безкоштовно харчуються діти-сироти, позбавлені батьківського піклування та з малозабезпечених сімей.

Для поліпшення харчування в загальноосвітніх навчальних закладах залучаються позабюджетні кошти: шефська, спонсорська допомога, продукти, вирощені на пришкільних ділянках.

Проте харчовий раціон дітей не відповідає діючим натуральним нормам, у ньому не вистачає таких продуктів, як м’ясо, риба, яйця, сир, кисломолочних продуктів, соків. За діючими цінами грошова норма одного дітодня для учнів 1-4 класів повинна складати 6 грн., 5-11 класів — 7 грн., а маємо 2,50. Середній показник виконання натуральних норм не перевищує 60%.

Дуже проблемним було харчування учнів у 8 школах, розташованих у зоні радіоактивного забруднення. Протягом навчального року організатор харчування ДП МОУ «Білоцерківський військовий торг» безпідставно знижував грошову вартість дітодня, збільшував торгівельну націнку, що істотно погіршувало якість харчування учнів.

Основне завдання, що ставиться в наступному навчальному році — забезпечити гарячим харчуванням усіх учнів, особливо слід попрацювати колективам Холминської та Перелюбської загальноосвітніх шкіл.

Складовою збереження та відновлення здоров’я учнівської молоді є залучення школярів до змістовного літнього відпочинку та оздоровлення.

Слід відзначити, що наймасовішою організаційною формою відпочинку стали дитячі відпочинкові табори з денним перебуванням школярів, яких на базі навчальних закладів району функціонувало 16 з тривалістю оздоровчої зміни 14 днів. У них 1089 школярів отримали змістовне дозвілля та повноцінний відпочинок.

Під час роботи пришкільних таборів було реалізовано комплекс заходів, спрямованих на відновлення фізичних та психічних функцій дитячих організмів, соціальної активності дітей та учнівської молоді.

У районному сезонному позаміському закладі оздоровлення та відпочинку «Зелений гай» с. Наумівка впродовж двох змін улітку оздоровлено 180 дітей району.

Загалом оздоровчі та відпочинкові послуги надано 1269 дітям, що становить 44,9 % від контингенту.

Робота закладів освіти у значній мірі залежить від правильного добору та розстановки педагогічних і керівних кадрів, їх атестації, курсової підготовки, підвищення професійної та фахової майстерності.

Навчально-виховний процес у закладах освіти району забезпечують 522 педпрацівники, у т.ч. 410 — у загальноосвітніх, 74 — у дошкільних, 38 — у позашкільних навчальних закладах.

У більшості закладів освіти склалися педагогічні колективи, здатні успішно вирішувати поставлені перед ними завдання. Так, педпрацівників, які мають стаж роботи до 3 років – 4,1%, від 3 до 10 років — 12,4%, від 10 до 20 років — 28,8%, більше 20 років — 54,7%.

74,6% шкільних педагогів мають вищу і першу кваліфікаційні категорії, 14% — звання «вчитель-методист» і «старший учитель».

Усе актуальнішою щороку стає проблема старіння педагогічних кадрів. Уже кожен 5-ий учитель — пенсіонер. Це один із найвищих показників в області.

Молоді ж спеціалісти не поспішають у район, щороку їх кількість зменшується. Система видачі цільових направлень не виправдала себе. Відрадно, що цьогоріч педагогічні колективи поповнили 6 молодих фахівців, але чисельність бажаючих піти на заслужений відпочинок значно більша, що викликало проблеми із забезпеченням педагогічними кадрами шкіл сільської місцевості.

З метою підвищення творчої активності вчителів, їх професійної майстерності проведено ряд конкурсів педагогічної майстерності, активними учасниками та переможцями яких стали педагогічні працівники міської школи №1, №4, Корюківської гімназії, Холминської ЗОШ І-ІІІст., Сядринської ЗОШ І-ІІІст., Савинківської ЗОШ І-ІІІст.

Змістовну та результативну внутрішкільну методичну роботу організовано в Корюківській гімназії, міській школі №1, Олександрівській ЗОШ І-ІІІст.

Курсову перепідготовку протягом навчального року пройшло 109 педпрацівників, з них 38% — за дистанційною формою навчання.

Проблемним залишається питання створення та змістовне обладнання шкільних методичних кабінетів, як «організаційних центрів методичної роботи з педагогічними працівниками».

Необхідною умовою сталого розвитку освіти є належне її фінансування.

Упродовж останніх років освітяни реально відчули позитивні перетворення, які спрямовані на підвищення престижності і суспільної ролі вчителя. Середня заробітна плата вчителя у 2010 році склала 2200 грн, у 2009 — 1933 грн., у 2008 — 1692 грн.

У 2010 році загальні бюджетні призначення освітніх закладів склали 28 млн. 597 тис.грн., що більше, ніж у 2009 на 4 млн. 882 тис. грн. Із загального обсягу видатків на освіту 76 % складають видатки на заробітну плату з нарахуваннями; 14 % — енергоносії; 3 % — харчування; 1,3 % — видатки на підвіз учнів; 5,7 % — усі інші видатки.

Фінансова забезпеченість інших потреб галузі вимагала покращення. Вживалися активні заходи щодо залучення спеціальних коштів — це кошти спонсорів, шефів та кошти від надання платних послуг.

За 8 місяців 2010 року спеціальний фонд склав 230 тис. грн.

Реформування освіти потребує перш за все змін у підходах до фінансування освіти. Розрахунок видатків на галузь на одного учня, відсутність державних норм визначення вартості освітніх послуг дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних закладів унеможливлює модернізацію освіти, а отже — і суттєве підвищення її якості.

На сьогодні всі навчально-виховні заклади району готові до роботи. За рахунок благодійної допомоги батьків, шефів, спонсорів проведені поточні ремонти приміщень. Завдяки співпраці громад з ПРООН замінено на енергозберігаючі вікна у Козилівській, Сядринській, Олександрівській школах. На черзі впровадження проекту по Перелюбській ЗОШ І-ІІІ ст.

Завершуються роботи з підготовки систем опалення та шкільних котелень. Відремонтовано груби в Охрамієвицькій, Шишківській та Сахутівській ЗОШ. Повірені лічильники газу, води, тепла. Проведено цілий комплекс заходів по підготовці шкільних їдалень.

Досить актуальним на сьогодні є питання енергозбереження. В усіх навчальних закладах освіти запроваджені енергетичні паспорти з розробленими питомими нормами витрат споживання паливно-енергетичних ресурсів. Програмою «Енергозбереження у закладах та установах освіти району на період 2008-2010 років» визначено першочергові об’єкти, які потребують скорочення споживання енергоносіїв.

Ведуться роботи по забезпеченню навчальних закладів паливом: завезено торфобрикету — 100 т (100% від потреби), заготовлено 258 м кубічних дров (при потребі 350).

Проведені відриті торги на закупівлю вугілля кам’яного. Найближчим часом буде підписано договір на постачання вугілля і почнеться його завезення.

Важливу роль у забезпеченні успішного впровадження якісних змін, що відбуваються в освітній галузі, безумовно, відіграє процес управління. Це потребує висококваліфікованих управлінських кадрів.

Системний підхід до управлінської діяльності простежується у роботі директорів Корюківської гімназії (Якушина Віра Сергіївна), Корюківської ЗОШ І-ІІІ ст.. №1 (Лізіна Лариса Олександрівна), Олександрівської (Кушніренко Віра Вікторівна), Забарівської (Тищенко Алла Сергіївна).

Поряд з певними напрацюваннями, упущення та проблеми було виявлено в роботі директорів Охрамієвицької (Пилипець Любов Олександрівна), Наумівської (Рябець Світлана Іванівна), Корюківської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 (Гайовий Олег Миколайович).

Директор школи — ключова фігура системи освіти. Проте непоодинокими стали випадки, коли директори захоплюються викладацькою діяльністю, маючи 9, а то і більше годин тижневого навантаження, забувають, що головна їхня функція — забезпечення стабільної роботи закладу.

Послаблення управлінського контролю гальмує здійснення реформ, що забезпечують подальший розвиток освіти та негативно впливає на якість освітніх послуг.

Основною формою контролю, визначеною на законодавчому рівні, є державна атестація навчальних закладів, яка дає можливість об’єктивно оцінити роботу шкіл, з метою покращення ефективності їх діяльності. У 2009-2010 навчальному році проведено атестацію 3 закладів освіти: Сядринського дошкільного навчального закладу «Барвінок», Охрамієвицької та Корюківської № 4 загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів. Усі вони здійснюють освітню діяльність на достатньому рівні.

За поданою у доповіді інформацією — величезний обсяг праці, яку з високою відповідальністю здійснили всі категорії працівників закладів та установ освіти району в минулому навчальному році. Я складаю глибоку подяку від щирого серця всім, хто робив свою роботу на високому професійному рівні, зацікавлено і творчо.

За кілька днів розпочнеться новий навчальний рік. На сьогодні навчальні заклади району готові прийняти учнів.

Відділу освіти спільно з органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, широкою громадськістю слід консолідувати всі зусилля для забезпечення якісної освіти. Лише спільними зусиллями держави, батьків та молоді ми можемо створити таку освітню модель, яка буде служити і загальним інтересам, і кожній дитині зокрема.


Л.Г.Остапенко,
в.о.начальника відділу освіти
Корюківської райдержадміністрації
Категорія: Новини | Переглядів: 1223 | Додав: dvovuk
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
.

Форма входу
Логін:
Пароль:

Пошук

Календар
«  Серпень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

.



Обін WebMoney WMZ, WMR, WME, WMU, WMB.
Віддасте:
Одержите:

Телепрограма





    Каталог сайтів України

    talschool-music

    GTA - улюблена гра українською

    Світ українського! Українське кіно, музика, кліпи та програми.

    Аніме та манґа українською


    Малеча - ресурс для сучасних батьків

     Мистецька сторінка - Новини мистецтва, Статті про мистецтво, Галерея . Рейтинг, голосування.Розміщення робіт на сайті безкоштовне.

    Портал Українців Одещини

    Національна спілка кобзарів України

    kazka.in.ua - Українська казка


    Дитячі Будинки України

    Пошукова система підприємств

     Вконтакті - білий безкоштовний український каталог сайтів та веб-сторінок!

    Дошка безкоштовних оголошень України,Каталог сайтів,Каталог фірм,організацій та підприємств,Форум,Новини

    Sjogodni.org.ua | СЬОГОДНІ в історії | вагомі ПОДІЇ історії, ВІДКРИТТЯ, видатні люди, море цікавостей...

    Хутір - Своє Село

    Життя завжди цікаве...

    Наші дітки

    Rambler's Top100

    www.rbdut.at.ua

    Корюківка Альянс3000

    Рибинська ЗОШ І-ІІІст.



Архів записів


Copyright MyCorp © 2024